Zelfvertrouwen is een belangrijke basis onder je welzijn.

Met deze 7 tips versterk je je zelfvertrouwen:

1. Vertel over wat je doet

Ook kleine dagelijkse bezigheden zijn het vermelden waard. Vertel aan de mensen om je heen wat je doet, wat je hebt geprobeerd en vooral: wat er is gelukt. 


2. Geef jezelf complimenten

Complimenteer jezelf voor je inzet, los van het bereikte resultaat. Was iets (te) moeilijk, maar heb je het toch geprobeerd? Zag je ergens tegenop, maar ben je eraan begonnen? Schiet je klus niet op, maar ga je er wel voor? Dan ben je goed bezig!

3. Neem complimenten van anderen serieus

Krijg je complimenten waar je zelf niet in gelooft? Schrijf ze op en realiseer je dat dit is hoe de ander jou ziet. En misschien ziet die ander het wel beter dan jijzelf…


4. Herbeleef succesmomenten

Stel je volop open voor herinneringen aan momenten waarop iets lukte, je waardering kreeg of je succes had. Koester deze herinneringen.


5. Maak falen onbelangrijk

Herinneringen aan momenten waarop iets niet lukte, je geen waardering kreeg of geen succes had werken belemmerend. Schuif ze telkens wanneer ze opkomen terzijde, zodat ze alleen nog opkomen als je er actief naar zoekt.


6. Blijf dromen

Sta jezelf toe te fantaseren over hoe je zou willen zijn en wat je zou kunnen doen in de toekomst, zodat de kiem is gelegd om het waarheid te laten worden.


7. Kijk naar anderen

Focus niet op degenen die overlopen van zelfvertrouwen. Er zijn veel mensen die worstelen met dit thema, net als jij. Kijk maar om je heen!

zelfvertrouwen zelfcompassie

Je zelfvertrouwen een boost geven?

Zou je het fijn vinden in een kleine, veilige groep een dag lang te werken aan je zelfvertrouwen, -waardering en -compassie?

Dan is de workshop Zelfcompassie op 17 november echt iets voor jou.

Direct inschrijven is hier mogelijk.


 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *